פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק?

פרסום בגוגל או בפייסבוק?

אם יש לכם עסק, סביר להניח שגם אתם ניסיתם לקדם אותו בזירה הדיגיטלית לבד או בעזרת איש מקצוע.

 

נכון להיום, 2 פלטפורמות הקידום המובילות ברשת הן גוגל ופייסבוק, ורבים תוהים, באיזו מהן כדאי להם להשקיע את תקציבי השיווק של העסק. השאלה הזו לגיטימית לחלוטין, במיוחד לאור העובדה שלעסקים רבים אין את התקציב הדרוש כדי להשקיע בשני האפיקים הללו.

במאמר שלפניכם ננסה לענות על השאלה הזו ולהסביר מה ההבדלים המהותיים בין אפיקי השיווק הללו ומתי נכון להשתמש בכל אחד מהם.

לפני שנתחיל,

הסבר קצר על אסטרטגיית Push & Pull בשיווק דיגיטלי

אסטרטגיית Push נכונה לפרסום ממומן בפייסבוק, מכיוון שהקמפיינים מטורגטים לקהלי יעד שהוגדרו מראש, והמשווקים "דוחפים" את המסרים השיווקיים לקהל פסיבי, שלא בהכרח התעניין במוצר באותו רגע נתון.

לעומת זאת, אסטרטגיית Pull יעילה כאשר מנהלים קמפיין ברשת החיפוש של גוגל לדוגמה, מכיוון שהחשיפה של המודעות מתבססת על מילות מפתח שהמשתמשים הקישו בשאילתה ולא על פילוח הקהלים. בשיטה זו, המשווקים "מושכים" את המשתמשים שיזמו את האינטראקציה בעצמם.

PPC
pay per click

 

מניסיוני, רבים נוטים לחשוב שהפרסום בפייסבוק עובד יותר.
האומנם?
בואו נבחן את הדברים מנקודת המבט של הצרכן.

בדרך כלל לקוח שמחפש שירות, מידע או מוצר ייכנס לגוגל. זה אומר שאם הלקוח הפוטנציאלי שלכם מחפש אתכם כרגע, כדאי שתהיה לכם דריסת רגל בתוצאות הדירוג של מנוע החיפוש.

מצד שני, אם אתם מחפשים לקוחות פוטנציאליים חדשים, הרשת החברתית היא המקום המושלם לאתר אותם, שכן היא מאפשרת לפלח את קהל המשתמשים באופן ספציפי להפליא ולטרגט מודעות פרסום כמו חץ ממוקד מטרה.
מה שעשוי להבטיח לכם פגיעה ישירה בקהל היעד.

נכון, גם בגוגל אפשר לפלח קהלים, אך חשוב לזכור שהמשתמשים מבלים הרבה יותר מזמנם ברשת החברתית, ובין רביצה להמתנה בתור, בין רגעי שעמום לצילום סטורי חדש, הסיכוי שייחשפו אליכם הרבה יותר גבוה, גם אם הם לא שקלו ממש עכשיו לבצע הזמנה או סקר שוק.

אבל אליה וקוץ בה!

ברשת החברתית המשתמשים חשופים לעוד מיליוני מפרסמים שנלחמים יחד אתכם על תשומת הלב של המשתמשים ועל שטח נדל"ן לפרסום, מה שעלול להסיח את דעת המשתמשים מהר מאוד ולעלות לכם יותר כסף.

גוגל V פייסבוק
קידום ממומן ברשתות החברתיות

אז איך מחליטים מה אפיק השיווק שנכון לעסק?

את התשובה לכך ניתן לקבל אחרי שמשיבים על 5 השאלות הבאות:

01

מה המטרה העסקית והיעדים של העסק?

כל קמפיין מתחיל באסטרטגיה שנבנית על סמך מטרות העסק והיעדים שאליהם הוא מכוון להגיע. בהעדר מטרה ויעדים כל מאמץ שיווקי הוא ירייה באפלה, שאולי תצליח לפגוע במטרה כלשהי, אך במרבית המקרים היא לא תניב שום תוצאה איכותית, ובטח לא תוצאה שניתן יהיה לכמת ולהעריך.

02

מה השירותים והמוצרים שהעסק מציע?

לכל עסק פעילות עסקית שונה, שקובעת במידה רבה את אפיקי השיווק ודרכי הפעולה לקידום העסק. על מנת לבחון איזו פלטפורמה נכונה עבורכם, כדאי לכם לבחון האם יש למוצר או לשירות שאתם מספקים ביקוש בגוגל והאם הוא מתאים לפיד של הפייסבוק ועשוי להשתלב בו בצורה טבעית. כמו כן, כדאי לעשות מחקר מתחרים ולבדוק איפה המתחרים שלכם מפרסמים, ומה מידת התחרות בכל אחת מפלטפורמות הפרסום הללו, והאם הפרסום בהן יניב תשואה נאה והחזר השקעה ראוי.

03

מיהו קהל היעד של העסק?

תחילת כל קמפיין מתחיל במחקר קהלים ובהגדרת קהל היעד. על מנת לבחור את הפלטפורמה שנכונה לכם עליכם לדעת מיהו הקהל שאליו אתם מכוונים את מאמצי השיווק שלכם, והיכן הוא נמצא. כמו כן, יש להכיר את הקהל אליו מכוונים את הפרסומים, וכדאי לדעת מה הוא אוהב, מה כואב לו, מה מרגש אותו, אילו מילות מפתח הוא נוהג לחפש ועוד.

04

מה המידע העסקי שנמצא ברשותכם (Data Base)?

שימוש במאגרי מידע הוא בין אופני הפעולה הנפוצים ביותר בעולם השיווק בשנים האחרונות, מכיוון שאיסוף נתונים אודות הקהלים של העסק והלקוחות הפוטנציאליים עשוי להניב עבורכם תובנות יקרות ערך ולמקד את מאמצי השיווק שלכם כך שתניבו מהם תוצאות איכותיות וטובות יותר. 

ככל שיהיו לכם מאגרי מידע עשירים יותר, כך תדעו יותר על הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם, ותוכלו לדעת טוב יותר מהי הפלטפורמה הטובה ביותר לשיווק העסק שלכם.

05

מה התקציב שעומד לרשותכם?

השורה התחתונה היא, כמה כסף עומד לרשותכם. אתם עשויים להיתקל בתעריפים שונים עבור מקצועות, נישות ותחומי פעילות שונים, אך בסופו של דבר עליכם לבחון מה ההחזר שאתם מקבלים עבור ההשקעה. ככל שתייצרו החזר ROI גבוה יותר, כך מאמצי השיווק שלכם יהיו משתלמים יותר, וזהו אחד הנתונים החשובים ביותר שעליכם לבחון בבחירת אפיק השיווק של העסק שלכם.

למקסם את הרווחים מההשקעה שלכם
למקסם את הרווחים מההשקעה שלכם

מקדמים לבד?

קבלו טיפים מקצועיים שיחסכו לכם הרבה כסף ויעזרו לכם לקבל החלטה נבונה

  • המקצוענים של גוגל הם אנשי מקצוע פנומנליים, אבל הם לא באמת פנויים לתת לכם ייעוץ אישי ולבחון את הקמפיין שלכם כדי שתוכלו למקסם את הפוטנציאל השיווקי שלו. אם אתם בוחרים לעשות את זה לבד, מומלץ שתעברו קורס או הדרכה מקצועית, כדי שתוכלו להתמודד עם האתגרים שצפויים לכם בדרך. המלצה
  • פייסבוק מצד שני תנסה לפתות אתכם עם כפתור ה- Boost Post הגאוני שהיא ייצרה, אבל זה רק מסייע לצוקרברג לגרוף יותר רווחים ממפרסמים לא מנוסים, ולא באמת מקדם את העסקים. אל תפלו בפח, ולמדו כיצד לעבוד נכון עם הפיקסל של פייסבוק, שגם יבטיח לכם יותר חשיפות, גם יטרגט את המודעות שלכם באופן ממוקד יותר וגם יספק לכם תובנות לביצוע אופטימיזציה של מודעות הפרסום שלכם.
  • קידום בגוגל ובפייסבוק דורש הרבה יותר מפרסום מודעה, כי על מנת ליהנות מהיתרונות העוצמתיים של אפיקי השיווק הללו עליכם ליצור תוכן מקורי ובעל ערך, לשלב בו קופירייטינג שיניע את המשתמשים לפעולה שאתם מעוניינים שהם יבצעו, וכפי שציינתי, נדרש מחקר מתחרים, מחקר קהלים ובניית אסטרטגיה שיווקית ממוקדת מטרה. לאחר שביצעתם את כל אלו תידרשו לערוך A/B Tests, לעקוב אחר הפרסומים שלכם ולבצע מקצה שיפורים. וכל זאת לפני שהזכרנו את הרימרקטינג.

המסקנה היא חד משמעית,

בין שתבחרו בפרסום בגוגל או בפייסבוק, כדאי שתפנו לאנשי מקצוע, שיוכלו לסייע לכם להגיע לתוצאות הטובות ביותר ולמקסם את הרווחים מההשקעה שלכם, כדי שתוכלו להמשיך להניע את גלגל השיווק ולהרחיבו לאפיקים נוספים.

תוכן עניינים

רוצים לדעת יותר? בזולטק גרופ גלגלי השיניים תמיד בתנועה. אני מזמין אתכם לבדוק את ההצלחות של זולטק מדיה גרופ בשיווק עסקים בגוגל ובפייסבוק ולבחון מה הדרך הכי טובה לעסק שלכם לשווק את עצמו. 

לשיחת ייעוץ ראשונית
חייגו 054-4326786

מגיע לך אתר מנצח.

מאמרים אחרונים

Follow Us